A legnagyobb hazai és külföldi könyvesboltok és webáruházak mellett íróinknak számos lehetősége van könyveik terjesztésére. Saját közösségi csatornáikon, különböző könyves blogok felületein, a Rukkola könyvcsere oldalon, a Publio Boox webáruházban, az Apple és a Google könyvesboltjaiban, de sok egyéb hazai és nemzetközi csatorna is a rendelkezésükre áll. Természetesen bárki számára elérhető a könyvesbolti megjelenés lehetősége is, a szerzői kiadást választók nagy részének azonban inkább új, alternatív irányokat javaslunk.
Egy könyvesboltba bekerülni drága mulatság, 1000-1500 nyomtatott példánnyal lehet beszállni, igen magas az értékesítési jutalék, és senki sem vállal garanciát arra, hogy a szerző könyvét meg is találják a boltban az olvasók. Természetesen pótolhatatlan az érzés, amikor az ember meglátja a saját könyvét a könyvesboltban, de ennek eléréséhez idő kell. Az ideális eset az, ha a szerző annyi példányt értékesít könyve első kiadásából, hogy meg tudja finanszírozni a második kiadás könyvesbolti forgalmazását.
Az álmod megvalósításához türelem kell, jó példa erere Andy Weir, egyik legsikeresebb self-publishing író, aki Marsi című könyve világsikerére több mint 7 évet várt. Neked csak annyit kell tenned, hogy alaposan átgondolod mi a célod (100-500-1500-2500 könyv eladása) és igyekszel mindent megtenni azért, hogy ez megvalósuljon.
Mindenkinek más az útja. Alternatív értékesítési csatorna bármilyen üzlet vagy esemény lehet, amely illeszkedik a könyv profiljába, és az közel áll az könyv célcsoportjához. Például: mesekönyvet nem csak hagyományos értékesítési rendszerben érdemes terjeszteni, remek célterület a szerző számára a játszóházak és olyan események, amiket a családok gyakran látogatnak, kikapcsolódásból. Általában bizományos értékesítést vállalnak.
Értékesítési szempontból mindig fontos, hogy pontos és jól körülírt célközönséged legyen, amint ezt meghatároztad, az alternatív értékesítési csatornát már könnyebb lesz megtalálnod.
Publio Kiadó Kft. – Minden jog fenntartva! – Alapítva: 2011.